فواید آداپتوژن ها را بشناسید

 

 

فواید آداپتوژن ها را بشناسید

آداپتوژن ها گیاهان و ریشه هایی هستند که به طور طبیعی در دسترس هستند و در عین حال دارای خواص ویژه ای هستند که می توانند به عنوان دارو برای سیستم شما عمل کنند. بسیاری از آداپتوژن ها اغلب به عنوان ادویه جات ترشی جات، چاشنی یا سایر عوامل طعم دهنده استفاده می شوند.

زنجبیل، زردچوبه، میخک، دارچین همگی آداپتوژن هایی هستند که احتمالاً قبلاً در وعده های غذایی خود گنجانده اید. آداپتوژن های مختلفی در طبیعت یافت می شوند که می توانید از آنها استفاده کنید تا فواید سلامتی مختلفی را به خود هدیه دهید.

آداپتوژن ها چیست؟

آداپتوژن ها مواد طبیعی هستند که در سطح مولکولی عمل می کنند و بدن شما را قادر می سازد تا با کنترل غدد هیپوتالاموس، آدرنالین و هیپوفیز از تعادل هورمونی مراقبت کند.

امروزه، در نهایت در دام سطوح بالایی از استرس و اضطراب خواهید افتاد. هنگامی که مشکل را احساس کردید، بدن شما قرار است از سه مرحله عبور کند:

زنگ خطر. هشدار
مقاومت
فرسودگی
از آنجایی که سبک زندگی مد روز شما را در معرض نگرانی روزانه قرار می دهد، خواهید دید که توانایی بدن شما برای مقابله با استرس کاهش می یابد. پاسخ بدن شما را به تأخیر می اندازد یا ممکن است شما را در طول یک دوره طولانی خستگی قرار دهد. این نوع استرس برای شما بسیار مضر است و به آن استرس ناسازگار می گویند.

عملکرد اصلی آداپتوژن‌ها این است که بدن شما را به گونه‌ای سیم‌کشی کند که برای تأثیرگذاری بر استرس مجهزتر باشد. این گیاهان و ریشه ها دارای خواص ضد خستگی، خواص ضد افسردگی، ویژگی های محافظت کننده عصبی هستند و به عنوان محرک برای سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند.

فواید سلامتی

آداپتوژن ها فواید سلامتی بعدی را به شما باز می گرداند.

تعادل سطوح هورمونی
اینها مواد طبیعی هستند که به شما کمک می کنند تا مشکلات مراکز تولید هورمون بدنتان را ترمیم کنید. بنابراین، تعادل هورمونی مناسب حفظ می شود تا شما را تناسب اندام نگه دارد.

با خستگی و فرسودگی مبارزه می کند
آداپتوژن ها در مبارزه با خستگی و فرسودگی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس زیاد متخصص هستند.

توجه را بهبود می بخشد
اینها موادی هستند که واقعاً به این قدرت مجهز شده اند که فاصله و تمرکز شما را افزایش می دهند. این تن خروجی شما را بهبود می بخشد.

استقامت را افزایش می دهد
آداپتوژن ها فاز دوم پاسخ استرس یعنی مقاومت را افزایش می دهند و بنابراین مستقیماً قدرت استقامت بدن شما را بهبود می بخشند. شما از نظر عاطفی قوی تر و انعطاف پذیرتر هستید.

استقامت بدنی را تقویت می کند
آداپتوژن‌ها همچنین افزایش زیادی در سطوح انرژی شما ایجاد می‌کنند و استقامت بیشتری برای تأثیرگذاری بر چالش‌های عادی زندگی کشف می‌کنید.

اختلالات مرتبط با استرس را از خود دور می کند
این مواد به بدن شما کمک می کنند تا استرس را به روش صحیح تحت تأثیر قرار دهد و بنابراین اختلالات مربوط به استرس به آرامی دور نگه داشته یا درمان می شوند.

ذهن را تیز می کند
آداپتوژن ها سیستم مرکزی عصبی را به روش صحیح تحریک می کنند و شما را تیزتر و باهوش تر می کنند. همچنین تأثیر منفی استرس بر عملکردهای شناختی از بین می رود و شما را هوشیارتر می کند.

هورمون فشار را کنترل می کند
هورمون استرس کورتیزول در حالت محدود نگه داشته می شود که شما را شادتر نگه می دارد. همچنین با افسردگی و اضطراب مبارزه می کند و خلق و خوی کلی شما را بهبود می بخشد.

با علائم حیاتی بالا، مقاومت به انسولین و چاقی مبارزه می کند
آداپتوژن ها می توانند بدن شما را سالم تر و متناسب تر کنند. شما انتظار دارید که علامت حیاتی بالای خود را کاهش دهید و با مقاومت به انسولین مبارزه کنید. همچنین به شما کمک می کند تا وزن خود را محدود نگه دارید.

سیستم را تعمیر می کند
آداپتوژن ها به شما کمک می کنند تا آسیب وارد شده به سیستم خود را به لطف استرس ترمیم کنید.

بهبود عملکردهای فیزیولوژیکی
این مواد به کبد، سیستم گوارشی، غده آدرنالین و غیره کمک می کنند تا به درستی کار کنند.

برخی از نمونه های آداپتوژن عبارتند از جینسنگ سیبری، ریشه آرتیک و شیساندرا. این مواد به دلیل اثرات غیر مضر و مفید آنها به طور گسترده مورد مطالعه قرار می گیرند. اما مواد غذایی دیگری مانند زنجبیل، سیر، دارچین، میخک، زردچوبه، و غیره وجود دارد. مقالات تجدید چاپ رایگان که از آنها برای طعم دادن به غذای خود استفاده خواهید کرد تا از مزایای آن بهره مند شوید.