يوگا طول تلومر را زياد ميكند

دانشمندان و محققان در سراسر جهان در دهه‌های گذشته مطالعات گسترده‌ای را انجام داده‌اند تا ثابت کنند که یوگا و مدیتیشن می‌توانند سلامت و رفاه افراد را افزایش دهند.

تلومريس
تلومريس

با این حال، یوگا فكرى از طریق اندازه گیری طول تلومر، جهشی کوانتومی در درمان ضد پیری و شفا بخشی داشته است. طول تلومر سپر محافظ در هر سلول بدن انسان است که سن بیولوژیکی را در انسان نشان می دهد. آزمایش اولیه نشان داد که با اتخاذ برنامه مدیتیشن و شفای جوانان ابدی DSY، طول تلومر را می توان تقریباً افزایش داد. 57 درصد این مطالعه نشان داد که فرآیند پیری بیولوژیکی ممکن است در بدن انسان با یوگا و درمان کند شود، یا با افزایش طول تلومر، سن معکوس شود. علاوه بر این، ترمیم سلولی می تواند به مسائل مربوط به سن، DNA یا حتی خودایمنی در بدن کمک کند.

طی یک مطالعه پیشگام که با یک آژانس تحقیقاتی مستقل انجام شد، افراد سالم 25 تا 62 ساله مسیر معنوی شفا، یوگا و مدیتیشن را با یوگا روح الهی در سبک زندگی خود و تأثیر آن بر طول تلومر اتخاذ کردند. در مدت تنها دو ماه تحت برنامه DSY، قبل و بعد از آزمایش با استفاده از نمونه خون انجام شد و نتایج نشان دهنده افزایش میانگین طول تلومر بود.

دکتر دیپاک میتال، بنیانگذار یوگا ، با به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد این مطالعه پیشگامانه و نتایج چشمگیر آن، گفت: “ما با برنامه “مراقبه و شفا جوانان ابدی” عصر جدیدی از امید را برای انسان ها گشوده ایم. . در آزمایش اولیه شاهد افزایش تقریبی بوده ایم. 57 درصد در طول تلومر در نتیجه یوگا و مدیتیشن. این یک پیشرفت قابل توجه است که به طور گسترده ای برای افراد مفید خواهد بود زیرا ممکن است روند پیری بیولوژیکی با یوگا و درمان کند یا معکوس شود. این به افراد قدرت می‌دهد تا از مسائل مربوط به سلامت سلول‌ها بیرون بیایند و زندگی سالمی داشته باشند.»

نتایج مثبت این مطالعه ثابت می‌کند که سلول‌های انسانی می‌توانند التیام پیدا کنند، که ممکن است مشکلات مهمی مانند سرطان، استرس و بسیاری دیگر از مسائل سلامتی را برطرف کند.