مطالعه چینی اميكرون در موشها تکامل یافت

یافته‌های محققان این نظریه را تأیید می‌کند که «امیکرون ممکن است در گونه‌های حیوانی غیرانسانی تکامل یافته باشد».

موشها
موشها

مطالعه روی Omicron که در مجله ایمنی زیستی و امنیت زیستی منتشر شد، نشان داد که «کرونا به مرور زمان جهش‌ها را به آرامی در موش‌ها انباشته می‌کند» قبل از اینکه ویروس پس از «از طریق زئونوز معکوس به انسان‌ها منتقل شود».

این تحقیق به سرپرستی دکتر شو جیانگو، که برای موسسه ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر چین کار می‌کند، موش‌ها را به‌عنوان «محتمل‌ترین میزبان میانی» شناسایی کرده است. محققان دریافتند که “پروفایل جهش” سویه “نشان می دهد که ویروس برای آلوده کردن سلول های موش سازگار شده است.”

در حالی که دانشمندان Omicron را از سویه‌ای که در اواسط سال 2020 در گردش بود ایجاد کرده‌اند، آنها به دنبال توضیحی برای فقدان نسخه واسطه‌ای از Omicron در انسان‌ها بوده‌اند که پتانسیل تکامل آن در یک حیوان را افزایش می‌دهد.

انواع جدید کووید “نه دور” – فرستاده سازمان جهانی بهداشت بیشتر بخوانید انواع جدید کووید “دور نیست” – فرستاده سازمان جهانی بهداشت
این کشف می‌تواند «چالش‌های جدیدی را در پیشگیری و کنترل همه‌گیری ایجاد کند»، زیرا خطر انتشار سویه‌های کووید جدید در قلمرو حیوانات، عدم اطمینان بیشتری را در مبارزه با این ویروس ایجاد می‌کند.

محققان با ارائه راه‌حل‌های احتمالی برای مسئله سویه‌های کووید که در گونه‌های غیر انسانی در گردش هستند، خواستار «نظارت بیشتر بر حیوانات، به‌ویژه جوندگان» به دلیل نزدیکی آنها به انسان شدند.