شامپو اسپرى و پودر حيوانات خانگى

خودتان این کار را انجام دهید: شامپو، اسپری و پودر برای مراقبت از حیوان خانگی خود

محصولات آرایشی و بهداشتی تجاری حیوانات خانگی مانند صابون ها، شامپوها، نرم کننده ها و لوسیون ها ممکن است حاوی مواد سمی باشند که می تواند به طور قابل توجهی به حیوانات خانگی و افراد آسیب برساند.

حيوانات خانگى
حيوانات خانگى

مواد شیمیایی خطرناک و مواد سمی احتمالاً در محصولات ضد انگل حیوانات خانگی از جمله قلاده ها، اسپری ها و آمپول ها یافت می شود.

آیا توجه کرده اید که بسیاری از محصولات تجاری کنترل کک و کنه در واقع دارای برچسب هشداری هستند که روی آن نوشته شده است “از تماس با پوست خودداری کنید”؟

آیا این برچسب نشان می دهد که محصول برای سلامتی انسان مضر است؟

اگر برای سلامتی ما خطرناک است، آیا برای حیوانات خانگی ما نیز خطرناک نیست؟

گزارش شورای دفاع از منابع ملی نشان می‌دهد که برخی از محصولاتی که برای کشتن کک‌ها و کنه‌ها روی حیوانات خانگی طراحی شده‌اند، ممکن است عواقب سلامتی جدی برای حیوانات خانگی و انسان‌ها داشته باشند، حتی اگر طبق دستورالعمل روی جعبه استفاده شوند.

مقاله آوریل 2009 “Poison on Pets II: Toxic Chemicals in Flea and Tick Collars” یک مطالعه منحصر به فرد توسط NRDC را شرح می دهد که نشان می دهد سطوح بالایی از باقی مانده آفت کش ها می تواند برای هفته ها پس از قرار دادن قلاده کک روی خز حیوانات خانگی ما باقی بماند. حیوان

این مطالعه و سایر تحقیقات به وضوح نیاز به تغییر عادات و دیدگاه های ما و روی آوردن به درمان های طبیعی در مراقبت از حیوانات خانگی را نشان می دهد.

طبیعت راه‌حل‌های مختلفی را برای مراقبت و درمان مناسب و ایمن برای سگ‌ها، گربه‌ها، طوطی‌ها و سایر حیوانات خانگی ما بدون ایجاد عوارض جانبی مضر ارائه می‌دهد.

محصولات مراقبت از حیوانات خانگی طبیعی ایمن و غیر سمی

داروهای طبیعی خانگی برای مراقبت از حیوانات خانگی می توانند به طور موثری مشکلات سلامتی مختلف حیوان خانگی شما را تسکین داده و درمان کنند. آنها ایمن و بی ضرر هستند و اغلب ارزان تر از محصولات تجاری گران قیمت هستند.

برای مراقبت مناسب از حیوانات خانگی از چه داروهای طبیعی استفاده کنیم؟

سرکه سیب به عنوان یک ضد کک بسیار عالی عمل می کند.

سرکه سیب و آب را به نسبت 1:1 مخلوط کرده و روی پوست حیوان خانگی خود اسپری کنید. آن را با دستان خود مالش دهید یا با شانه کک کت حیوان خانگی خود را شانه کنید.

برای رفع کامل مشکل کک و از بین بردن کامل کک ها از حیوان خانگی خود، این روش را چند روز تکرار کنید.

گفته می شود اسانس شمعدانی یکی از بهترین دافع حشرات طبیعی است. این به طور موثر کک، کنه و پشه را دفع می کند و حیوان خانگی شما را عاری از آفت نگه می دارد.

به دلیل خواص تسکین دهنده آن، به عنوان یک ضد افسردگی عالی نیز عمل می کند و می توانید از آن برای کمک به حیوان خانگی خود در شرایط سخت و استرس زا استفاده کنید.

پودر کنترل آفات خانگی خانگی

همچنین می توانید یک ضد کک طبیعی موثر در خانه درست کنید. این پودر کک خانگی از پودر چریش، پودر بومادران، خاک دیاتومه و روغن اکالیپتوس تشکیل شده است.

این پودر همچنین در دفع و از بین بردن کنه ها، مگس ها، پشه ها، مورچه ها، عنکبوت ها و سایر حشرات موثر است.

جدا از استفاده از آن برای حیوانات خانگی خود، می توانید آن را در قسمت های خانه خود نیز بمالید یا در حیاط یا باغ خود استفاده کنید.

عناصر:

1 فنجان خاک دیاتومه
½ فنجان پودر چریش
½ فنجان پودر بومادران
20 قطره اسانس اکالیپتوس (اگر برای گربه ها استفاده می شود اسانس را حذف کنید)

جهت ها:

همه مواد را با هم مخلوط کنید و پودر را از سر تا دم (با اجتناب از بینی و چشم) در امتداد ستون فقرات حیوان خانگی خود بمالید.

خز حیوان خانگی خود را در جهت مخالف رشد خز برس بزنید تا پودر با پوست تماس پیدا کند.

پودر را روی شکم و پاها بمالید و سعی کنید تا جایی که می توانید پودر کک را روی پوست قرار دهید. به دم، ناحیه درست بالای دم و ناحیه شکم/کشاله ران توجه بیشتری داشته باشید زیرا به نظر می رسد کک ها این نواحی را بسیار دوست دارند.

می توانید یک بار در هفته از پودر استفاده کنید. در صورت وجود آلودگی جدی به کک، آن را یک روز در میان بمالید.

برای استفاده از آن به عنوان یک دافع عمومی (برای پیشگیری، بدون آلودگی جدی به کک)، استفاده از آن یک بار در ماه در فصل فعال کک کاملاً کافی است.

اسپری دافع کک و کنه

عناصر:

3 قطره اسانس شمعدانی
3 قطره اسانس بادرنجبویه
3 قطره اسانس سرو

اسانس گیاهان فوق الذکر را در یک بطری اسپری بریزید و یک قاشق چایخوری الکل به آن اضافه کنید. در بطری را ببندید و آن را خوب تکان دهید تا مواد کاملا یکدست شوند.

وقتی مخلوط سفید شد، سرکه سیب و آب را اضافه کنید و دوباره تکان دهید. هنگام استفاده از این اسپری سعی کنید از تماس با چشم و بینی خودداری کنید.

اسپری کک و حشرات لیمو و رزماری

عناصر:

· 2 عدد لیمو

· 2 قاشق غذاخوری رزماری خشک یا 2 شاخه رزماری تازه

· 2 لیتر آب

جهت ها:

لیمو را به برش های نازک برش دهید و در یک کاسه بزرگ با رزماری مخلوط کنید. روی آن را با آب داغ بپوشانید و بگذارید یک شب دم بکشد.

صاف کرده و در یک بطری اسپری قرار دهید. مایع را در جای خنک نگهداری کنید. همچنین می توانید آن را برای نگهداری طولانی مدت در فریزر عمیق قرار دهید.

بسته به مدت زمانی که حیوان خانگی شما در خارج از منزل سپری می کند، در صورت لزوم اسپری را بمالید.

شامپوهای خانگی برای پوشش و پوست سالم حیوان خانگی شما

شامپوهای حیوان خانگی نقش مهمی در نظافت حیوانات خانگی دارند و بخشی جدایی ناپذیر از برنامه تمیز کردن حیوان خانگی شما را تشکیل می دهند.

حیوانات خانگی ما نیاز به مراقبت و توجه مناسب دارند و این مسئولیت بر عهده همه ماست که خانه خود را با این موجودات دوست داشتنی شریک هستیم.

شامپوهای خانگی تجاری موجود در بازار اگرچه کاربردی و موثر هستند، ممکن است عوارض جانبی مختلفی را به همراه داشته باشند، به خصوص اگر به طور مکرر یا روزانه استفاده شوند.

آنها ممکن است منجر به درماتیت، ریزش مو و سایر بیماری های پوستی شوند.

اگرچه ساختن داروهای طبیعی حیوان خانگی شما زمان و تلاش زیادی را می طلبد، اما تلاش شما با سلامتی خوب، رضایت، پوست سالم و کت صاف و براق حیوان خانگی شما به میزان قابل توجهی پاداش خواهد گرفت.

اکثر مواد مورد نیاز برای تهیه داروهای حیوان خانگی شما به راحتی در دسترس هستند. آنها طبیعی، ارزان تر و مقرون به صرفه تر از همتایان تجاری گران قیمت و اغلب سمی خود هستند.

علاوه بر این، با استفاده از مواد طبیعی هنگام حمام کردن حیوان خانگی خود، روغن های طبیعی را در پوست آن حفظ خواهید کرد.

شامپو مراقبت از حیوانات خانگی

تهیه این شامپو برای حیوانات خانگی بسیار آسان است. ترکیبات طبیعی آن پوست حیوان خانگی شما را مرطوب می کند، رایحه ای تازه و تمیز کردن خوب را ارائه می دهد.

عناصر:

1 لیتر آب
1 فنجان صابون بچه یا شامپو بچه
1/3 فنجان گلیسیرین (پوست حیوان خانگی شما را مرطوب و تسکین می دهد)
1 فنجان سرکه سیب (برای کت براق و از بین بردن بوی حیوان خانگی)
2-3 قطره اسانس به انتخاب شما (برای بوی تازه)

همه مواد را با هم مخلوط کنید، شامپو را در یک بطری بریزید و مانند شامپوی معمولی استفاده کنید.

شامپو حیوان خانگی با روغن جوجوبا و جو دوسر

این شامپو به تسکین و بازسازی پوست خشک و تحریک شده حیوان خانگی شما کمک می کند، تعادل طبیعی آن را حفظ می کند و خواص محافظتی طبیعی و رطوبت را حفظ می کند.

عناصر:

1 فنجان بلغور جو دوسر (پوست حیوان خانگی شما را تسکین و مرطوب می کند)
آب ولرم 10 دسی سی سی
1 فنجان سرکه سیب (بوی کت حیوانات خانگی را از بین می برد)
2 قاشق غذاخوری صابون بچه یا شامپو بچه (اگر شامپوهای کف دار را ترجیح نمی دهید، می توانید آن را کنار بگذارید)
2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا (پوست حیوان خانگی شما را تسکین و مرطوب می کند)

جهت ها:

یک فنجان بلغور جو دوسر را طبق دستور روی بسته آماده کنید. قبل از ادامه، اجازه دهید بلغور جو دوسر به دمای اتاق خنک شود.

بلغور جو دوسر را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

بلغور جو دوسر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با 1 لیتر آب ولرم هم بزنید. ۱ فنجان سرکه سیب، ۲ قاشق غذاخوری صابون مایع بچه یا شامپو بچه و ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با هم مخلوط کنید.

مواد را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. شامپو را در ظرف نگهداری خود بریزید. بعد از اینکه حیوان خانگی خود را کاملا خیس کردید، مخلوط شامپو بلغور جو دوسر را روی کت او بمالید.

آن را به آرامی مالش دهید. اجازه دهید شامپو به مدت 10 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید و حیوان خانگی خود را با حوله خشک کنید.

شامپو حیوانات خانگی بر پایه ژل آلوئه ورا

این شامپو به رفع مشکلات شدید پوستی مانند تحریک شدید پوست یا خارش شدید کمک می کند. ترکیبات طبیعی آن این علائم را تسکین می دهد اما به عنوان عوامل ضد التهابی و ضد عفونی کننده نیز عمل می کند.

عناصر:

4 فنجان آب مقطر
4 قاشق غذاخوری صابون مایع بچه
2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
1 قاشق چایخوری روغن درخت چای
1-2 قطره اسانس به انتخاب شما (روغن اسطوخودوس، مرکبات یا رزماری)

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و شامپو آماده استفاده است.

پودر، برگ یا روغن چریش برای بیماری ها و عفونت های پوستی حیوان خانگی شما

درخت چریش یک گیاه شفابخش معجزه آسا است که هزاران سال است در هند برای تسکین بسیاری از بیماری ها در حیوانات و انسان ها استفاده می شود.

انواع تحریکات و عفونت های پوستی را تسکین و تسکین می دهد، به طور موثر سوختگی ها را درمان می کند و بهبود زخم را تحریک می کند. همچنین خارش، بثورات و شرایط پوستی آلرژیک را با موفقیت از بین می برد.

پودر و روغن چریش به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد در درمان و پیشگیری از عفونت های انگلی استفاده شده است.

چگونه پودر چریش بمالیم؟

یک قاشق چایخوری پودر چریش را در 2 دسی لیتر آب ولرم حل کرده و با یک قاشق چایخوری سرکه سیب هم بزنید. می توانید به صورت دلخواه 1-2 قطره روغن نارگیل یا اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید.

مخلوط را روی کت حیوان خانگی خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند، سپس بشویید.

می توانید کمی روغن چریش روی دستان خود بمالید و آن را روی کت حیوان خانگی خود بمالید، روی پارچه بمالید و آن را بمالید یا به سادگی از یک برس استفاده کنید.

درمان های طبیعی برای زخم های حیوانات خانگی

حیوانات خانگی ما به دلیل ماهیت فعال و بازیگوش خود در معرض حوادث و صدمات مانند بریدگی و زخم هستند.

اسانس اسطوخودوس به دلیل خواص طبیعی التیام زخم، یکی از بهترین داروهای طبیعی برای التیام و ضدعفونی بریدگی ها و خراش های حیوان خانگی شماست.

بعد از اینکه زخم حیوان خانگی خود را به طور کامل تمیز و ضد عفونی کردید، چند قطره روغن اسطوخودوس رقیق شده با آب (10 قطره روغن اسطوخودوس به 2.5 دسی لیتر آب) بمالید.

برای درمان زخم‌های حیوان خانگی، می‌توانید از محلول ضدعفونی‌کننده خانگی استفاده کنید که مواد فعال آن شامل: 50 میلی‌لیتر آب، 10 میلی‌لیتر الکل، 20 قطره روغن اسطوخودوس و 10 قطره اسانس درخت چای است.

همه مواد را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شوند. محلول را در یک بطری اسپری بریزید و روی ناحیه آسیب دیده اسپری کنید.

استفاده از روغن های گیاهی مانند مخمر سنت جان، گل همیشه بهار (گل همیشه بهار) یا گل مغربی روی پوست حیوان خانگی شما نیز ممکن است به درمان آسیب های پوستی کمک کند.

روغن خارمریم به دلیل خواص ضدالتهابی آن قرن هاست که برای درمان انواع زخم ها و همچنین سایر مشکلات پوستی استفاده می شود.

خراش ها و سوختگی های پوست را التیام می بخشد، بهبود زخم ها را بهبود می بخشد و التهاب ماهیچه ها و اعصاب را کاهش می دهد. قرار دادن آن روی زخم های تازه توصیه نمی شود.

اسانس کالاندولا همچنین در کاهش سوختگی ها و عفونت های پوستی و بهبود طبیعی زخم ها مفید است.

کالاندولا در مطالعات بالینی نشان داده است که التهاب را کاهش می دهد و به از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها کمک می کند.

روغن گل پامچال به تسریع بهبود زخم، جوانسازی و بازسازی بافت پوست، افزایش رطوبت و تسکین خارش و خشکی پوست کمک می کند.

بره موم از زمان های قدیم به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی استفاده می شده است. این ماده به دلیل خواص قابل توجه تقویت کننده سیستم ایمنی توسط انسان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین، می تواند کمک بزرگی در مقابله با زخم ها و جلوگیری از عفونت ها باشد. برای رسیدن به اثر مطلوب، کافی است چند قطره از بره موم را به ناحیه آسیب دیده بمالید.

داروهای طبیعی حیوانات خانگی برای بیقراری، عصبی بودن، اضطراب و پرخاشگری

حیوانات خانگی نیز مانند انسان ها می توانند از استرس، اضطراب و افسردگی رنج ببرند.

آوردن یک حیوان خانگی جدید به خانه، مسافرت مداوم یا بازدید از دامپزشک ممکن است اتفاقات بسیار استرس زا و بالقوه آسیب زا برای حیوان خانگی شما باشد.

داروهای گیاهی مانند سنبل الطیب، کلاه جمجمه یا مخمر سنت جان می تواند به حیوان خانگی شما کمک کند تا چنین موقعیت های استرس زا را مدیریت کند، تحریک پذیری و اضطراب را کاهش دهد و آرامش را تقویت کند.

این گیاهان به دلیل خواص تسکین دهنده و ضد افسردگی خود به خوبی شناخته شده اند.

سنبل الطیب از نظر بالینی نشان داده است که استرس، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد، پرخاشگری و عصبی بودن را کاهش می دهد و آرامش را در انسان و حیوانات افزایش می دهد.

ریشه سنبل الطیب حاوی اسید والرنیک است که مسئول بوی معمولی آن است که مخصوصا برای گربه ها جذاب است. عطر ریشه سنبل الطیب بر گربه سانان اثر آرام بخشی دارد.

سنبل الطیب علاوه بر اثر تسکین دهنده اش، به درمان مشکلات مختلف گوارشی نیز کمک می کند – گرفتگی عضلات، حالت تهوع و سایر بیماری های دستگاه گوارش را تسکین می دهد.

با توجه به فلاون های موجود در آن، کلاهک جمجمه ممکن است به طور موثری اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و بیقراری را درمان کند.

می توانید با استفاده از این گیاهان چند قطره از تنتور آنها را روی یقه یا تخت حیوان خانگی خود بمالید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که آنها هیچ عارضه جانبی ندارند و علیرغم خاصیت تسکین دهنده به هیچ وجه بر رفتار حیوان خانگی یا فعالیت های معمول آن تأثیر نمی گذارند.

دستور تهیه تنتور سنبل الطیب

عناصر:

50 گرم ریشه سنبل الطیب آسیاب شده
1 لیتر الکل (40%)

برای تهیه تنتور، ریشه سنبل الطیب را با الکل دم کنید. مخلوط را کاملاً هم بزنید و بگذارید حدود 10 روز بماند. تنتور را خیس کنید، در یک بطری تیره بریزید و آن را به خوبی ببندید.

 

توجه داشته باشید:

هنگام انتخاب داروهای طبیعی مراقبت از حیوانات خانگی، به روغن های ضروری که انتخاب می کنید توجه کنید، زیرا برخی از آنها ممکن است به سلامت حیوان خانگی شما آسیب برساند. اسانس های بالقوه مضر عبارتند از روغن دارچین، روغن ریحان، روغن مریم گلی و روغن چوب سدر.