سویه جدید کروناویروس کشف شد

آنتی بادی های مبارزه کننده با کووید از یک سویه جدید ویروس کرونا محافظت نمی کنند

کروناویروس جدید
کروناویروس جدید

دانشمندان چینی نسبت به “تهدید بالقوه ایمنی زیستی” ارائه شده توسط سویه جدیدی از ویروس کرونا هشدار داده اند که در معرض جهش ممکن است از حیوانات به انسان منتقل شود و نمی تواند توسط آنتی بادی های هدف گیری کووید “خنثی متقاطع” شود.

محققان، که بیشتر آنها از دانشگاه ووهان آمده‌اند، به‌طور غیرمنتظره دریافتند که سویه NeoCoV کشف‌شده در آفریقای جنوبی و «بسته نزدیک آن»، PDF-2180-CoV، «می‌توانند به طور موثر از برخی از انواع آنزیم مبدل آنژیوتانسین خفاش 2 استفاده کنند. ACE2) و در شرایط کمتر، ACE2 انسانی برای ورود.”

SARS-CoV-2 که ابتدا در ووهان شناسایی شد و بعداً باعث همه‌گیری کووید-19 شد، از ACE2 برای ورود به بدن انسان نیز استفاده می‌کند.

پیش‌چاپ که در پرتال bioRxiv منتشر شد، می‌گوید که عفونت با سویه‌ای که اکنون خفاش‌ها را هدف قرار می‌دهد، «نمی‌توان با آنتی‌بادی‌هایی که SARS-CoV-2 یا MERS-CoV را هدف قرار می‌دهند، خنثی کرد».

دانشمندان با اعتراف به اینکه ماهیت NeoCoV “معمایی باقی مانده است”، درباره یک “تهدید بالقوه ایمنی زیستی” برای انسان هشدار می دهند، “هم با میزان مرگ و میر و هم با نرخ انتقال بالا.”

سایر مطالعات اخیر که توسط دانشمندان چینی نیز انجام شده است، نشان داده است که “پدیده” نوع Omicron، که باعث موج جدیدی از عفونت ها در سراسر جهان شد و اکنون در بسیاری از کشورها غالب است، “به سرعت از انسان به موش انباشته شد. جهش‌هایی که منجر به آلوده کردن آن میزبان شدند، سپس دوباره به درون انسان‌ها پریدند.»