ربات ذهن خوان بر روی انسان آزمایش شد

ربات ذهن خوان بر روی انسان آزمایش شد

Urmia.com
Urmia.com

ربات ذهن خوان بر روی انسان آزمایش شد – گزارش

این دستگاه، متشکل از حسگرهای مغز و بازو، ظاهراً می‌توانست در یک آزمایش آزمایشگاهی «تقریباً فوری» به پوشندگان واکنش نشان دهد.
ربات ذهن خوان بر روی انسان آزمایش شد – گزارش
دانشمندان چینی روباتی ساخته اند که ظاهرا می تواند ذهن انسان را بخواند. © گتی ایماژ / یویچیرو چینو
دانشمندان چینی یک ربات پوشیدنی ساخته اند که طبق گزارش ها می تواند با نظارت بر امواج مغزی و فعالیت ماهیچه ها، ذهن انسان را بخواند. توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که این دستگاه قادر به «تشخیص نیت انسان» با دقت ۹۶ درصد بوده است.

محققان مرکز فناوری نوآوری تولید هوشمند در دانشگاه سه گورگ چین، با آزمایش این دستگاه بر روی کارگران کارخانه، ظاهراً دریافتند که داوطلبان نیازی به صدور دستورات شفاهی یا انجام حرکات در زمانی که نیاز به گرفتن ابزار یا قطعه ای داشتند، ندارند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP)، توسعه دهندگان خاطرنشان کردند که ربات “تقریباً فورا” واکنش نشان داد و شی مورد نیاز را برداشت و آن را در ایستگاه کاری قرار داد. این مقاله اضافه کرد که این تیم یافته های خود را در مجله داخلی مهندسی مکانیک چین منتشر کرده است. برای اظهارنظرهای بیشتر نمی توان با محققان تماس گرفت.

این مطالعه خاطرنشان کرد که چنین روبات‌های مشارکتی یا «کوبات‌ها» به طور بالقوه می‌توانند تولید خط مونتاژ را افزایش دهند. این سازمان افزود که کاربرد آنها در دنیای واقعی محدود باقی مانده است، زیرا “توانایی آنها در تشخیص نیت انسان اغلب نادرست و ناپایدار است.”

دونگ یوانفا، دانشمند ارشد پروژه، توضیح داد که برای غلبه بر این محدودیت، ربات تیمش توسط هشت داوطلب “صدها ساعت آموزش” را پشت سر گذاشته است. کارگران خط مونتاژ با این دستگاه مجهز شدند که یک آشکارساز امواج مغزی غیرتهاجمی و حسگرهای بازو را ترکیب می‌کند.

در حالی که كلاهخود  ظاهراً اهداف داوطلبان را با دقت 70 درصد درک می کرد، سیگنال مغز ضعیف بود. به گفته ، اگر ربات می‌خواهد یک «پیام واضح» دریافت کند، کارگران باید «به شدت تمرکز کنند». این تیم گفت، اما اکثر آنها پس از انجام کارهای تکراری کارخانه در طول زمان، بیش از حد از افکار دیگر پریشان شدند.

اگرچه سیگنال‌های الکتریکی از عضلات جمع‌آوری‌شده توسط حسگرهای بازو «پایدارتر» بودند، اما با خسته شدن کارگران، این سیگنال‌ها نیز قدرت خود را از دست دادند. اما توسعه دهندگان ادعا کردند که ترکیبی از سیگنال های مغز و ماهیچه ممکن است به ربات کمک کند تا حرکت بعدی را با “دقت بی سابقه ای” پیش بینی کند.

با این حال، این مقاله خاطرنشان کرد که مشخص نیست که آیا این نتایج – به دست آمده در یک محیط آزمایشگاهی – می توانند در کف کارخانه تکرار شوند یا خیر. اگرچه حسگرها را می توان در داخل کلاه و لباس کارگران قرار داد، اما محققان پیشنهاد کردند که تعریق و حرکات نامنظم می تواند بر کیفیت سیگنال تأثیر بگذارد.

آنها خاطرنشان کردند که گزینه دیگر تغذیه حرکت و داده های بصری به دستگاه است.