ملاتونین مرگ و میر ناشی از COVID-19 را به طور قابل توجهی کاهش می دهد

ملاتونین مرگ و میر ناشی از كويد ١٩را به طور قابل توجهی کاهش می دهد

ملاتونين اروميه
ملاتونين

ملاتونین هورمونی است که در غده صنوبری و چندین اندام دیگر سنتز می شود، در واقع در اکثر سلول ها، از جمله مونوسیت های ریه انسان و ماکروفاژها، زیرا در واقع در میتوکندری شما سنتز می شود.

در حالی که ملاتونین به عنوان یک تنظیم کننده طبیعی خواب شناخته شده است، بسیاری از عملکردهای مهم دیگر نیز دارد. به ویژه، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می کند.

همچنین دارای خواص ضد تشنج و ضداکسیتوتوکسیک است، و یک آنتی اکسیدان قوی است7 با توانایی نادری برای ورود به میتوکندری شما، جایی که به جلوگیری از اختلال در میتوکندری، شکست انرژی و مرگ میتوکندری های آسیب دیده در اثر اکسیداسیون کمک می کند.

عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند
به شارژ مجدد گلوتاتیون 10 کمک می کند (و کمبود گلوتاتیون با شدت COVID-19 مرتبط است)
ممکن است درمان برخی بیماری های باکتریایی، از جمله سل را بهبود بخشد
به تنظیم بیان ژن از طریق یک سری آنزیم 12 کمک می کند
همانطور که در Journal of Critical Care اشاره شد: 13

ملاتونین یک مولکول همه کاره است… ملاتونین نقش فیزیولوژیکی مهمی در تنظیم خواب و ریتم شبانه روزی، تنظیم ایمنی، عملکردهای آنتی اکسیدانی و محافظ میتوکندری، کنترل تولید مثل و تنظیم خلق و خو ایفا می کند. ملاتونین همچنین در مبارزه با عفونت های مختلف باکتریایی و ویروسی موثر گزارش شده است.

ملاتونین همچنین نقش مهمی در درمان COVID-19 دارد

در دو سال گذشته، ملاتونین به عنوان یک سلاح غافلگیرکننده در برابر COVID-19 ظاهر شده است. نشان داده شده است که این ماده در عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی نقش بازی می‌کند و در اوایل ژوئن 2020، محققان پیشنهاد کردند که ممکن است مکمل مهمی برای درمان کووید-19 باشد. به گفته نویسندگان آن مقاله، ملاتونین کاهش می‌دهد. چندین ویژگی پاتولوژیک COVID-19، از جمله: 18

استرس اکسیداتیو بیش از حد و التهاب
پاسخ ایمنی اغراق آمیز که منجر به طوفان سیتوکین می شود
آسیب حاد ریه
سندرم دیسترس تنفسی حاد
در اکتبر 2020، یک بررسی علمی، 19 «پتانسیل‌های ملاتونین در برابر عفونت‌های ویروسی از جمله کووید-19: شواهد فعلی و یافته‌های جدید»، مکانیسم‌هایی را خلاصه کرد که از طریق آن ملاتونین می‌تواند از عفونت‌های ویروسی مانند ویروس سنسیشیال تنفسی، هپاتیت ویروسی و ویروسی محافظت کند و آن‌ها را بهبود بخشد. میوکاردیت، ابولا، ویروس نیل غربی و ویروس دنگی.

بر اساس این یافته‌های جمعی، آنها فرض کردند ملاتونین ممکن است محافظت مشابهی در برابر SARS-CoV-2 ارائه دهد. یک مبنای مکانیکی برای این امر به اثرات ملاتونین بر روی کینازهای فعال شده با p21 (PAKs)، خانواده ای از سرین و ترئونین کینازها مربوط می شود. نویسندگان توضیح می دهند: 20

“در دهه گذشته، PAK ها به دلیل مشارکت آنها در تنوع عملکردهای سلولی توجه زیادی را در پزشکی به خود جلب کرده اند. در این میان، PAK1 به عنوان یک آنزیم بیماری زا در نظر گرفته می شود و فعال شدن غیرمعمول آن می تواند مسئول طیف وسیعی از شرایط پاتولوژیک مانند افزایش سن، التهاب، مالاریا، آسیب شناسی ایمنی سرطان، عفونت های ویروسی و غیره باشد.

جالب توجه است که ملاتونین طیفی از خواص مهم ضد PAK1 را اعمال می کند … پیشنهاد شده است که کروناویروس ها می توانند مسیر سیگنالینگ CK2/RAS-PAK1-RAF-AP1 را از طریق اتصال به گیرنده ACE2 تحریک کنند.

اگرچه هنوز از نظر علمی تأیید نشده است، مهارکننده‌های PAK1 از نظر تئوری می‌توانند به عنوان عوامل بالقوه برای مدیریت شیوع اخیر عفونت COVID-19 عمل کنند. در واقع، راسل رایتر، پیشگام در تحقیقات ملاتونین، اخیراً تأکید کرده است که ملاتونین ممکن است به عنوان جایگزین یا کمکی در درمان کووید-19 گنجانده شود.

ملاتونین مرگ و میر ناشی از COVID-19 را کاهش می دهد

سپس، در آخرین روز سال 2021، پژوهش ملاتونین یک تفسیر تحقیقاتی را منتشر کرد که در آن یک مطالعه اکتبر 2021 توسط Hasan et. al.، که دریافتند ملاتونین به طور قابل توجهی مرگ و میر را در صورت تجویز به بیماران مبتلا به کووید شدید کاهش می دهد. به گفته نویسندگان:

در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده و تک مرکزی، مشاهده شد که درمان با ملاتونین میزان مرگ و میر را در بیماران مبتلا به کووید-19 که به شدت آلوده بودند در مقایسه با گروه کنترل تا 93 درصد کاهش داد.

این ظاهرا اولین گزارشی است که با یک درمان ساده چنین کاهش مرگ و میر عظیمی را در افراد مبتلا به کووید-19 شدید نشان می دهد. اگر این مشاهدات توسط آزمایش‌های بالینی دقیق‌تر تأیید شود، ملاتونین می‌تواند به سلاح مهمی برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر تبدیل شود.»

مفسران خاطرنشان می کنند که ملاتونین با کمتر از 5 دلار در هر دوره درمانی، افزودنی مقرون به صرفه برای هر برنامه درمانی است. برای مقایسه، هزینه آنتی بادی های مونوکلونال Regeneron حدود 2100 دلار در هر دوز و رمدسیویر 3100 دلار در هر درمان است. ملاتونین همچنین هیچ عارضه جانبی جدی ندارد، بنابراین می توان از آن به طور جهانی استفاده کرد.

در تنها گروه مراقبت استاندارد، 13 نفر از 76 بیمار (17.1%) جان خود را از دست دادند، در مقایسه با تنها یک نفر از 82 بیمار (1.2%) که علاوه بر هر چیز دیگری ملاتونین دریافت کردند. این کاهش 93 درصدی در مرگ و میر است.
کارآزمایی حسن 23 شامل 158 بیمار مبتلا به کووید بین 18 تا 80 سال بستری در بیمارستان بود. همه عفونت شدید SARS-CoV-2 را تأیید کرده بودند.

هشتاد و دو نفر از بیماران در بازوی ملاتونین ثبت نام کردند و 10 میلی گرم ملاتونین را نیم ساعت قبل از خواب به مدت 14 روز دریافت کردند، علاوه بر مراقبت های درمانی استاندارد، که شامل لوله گذاری اکسیژن، رمدسیویر، لووفلوکساسین (آنتی بیوتیک برای محافظت می شود). در برابر عفونت های باکتریایی ثانویه)، دگزامتازون (ضد التهاب) و انوکساپارین (ضد انعقاد خون).

در تنها گروه مراقبت استاندارد، 13 نفر از 76 بیمار (17.1%) جان خود را از دست دادند، در مقایسه با تنها یک نفر از 82 بیمار (1.2%) که علاوه بر هر چیز دیگری ملاتونین دریافت کردند. این کاهش 93 درصدی در مرگ و میر است که کاملاً قابل توجه است. به نظر می رسد سه مکانیسم عمل مسئول این موفقیت ترکیبی از فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی باشد.

در طول هفته دوم عفونت، زمانی که بیماران مبتلا به عفونت شدید می‌توانند بدتر شوند، گروه ملاتونین بسیار بهتر از گروه مراقبت استاندارد عمل کردند، در حالی که تنها دو بیمار مبتلا به سپسیس شدند، در مقایسه با هشت مورد در مراقبت‌های استاندارد. گروه.25

کارآزمایی Hasan همچنین از یافته‌های یک سری موارد بالینی 26 که در سال 2020 منتشر شد، حمایت می‌کند، که در آن بیمارانی که مبتلا به پنومونی COVID-19 تشخیص داده شده بودند، 36 میلی‌گرم تا 72 میلی‌گرم ملاتونین را به صورت داخل وریدی در روز، در چهار دوز منقسم، به عنوان یک درمان کمکی برای مراقبت‌های استاندارد دریافت کردند.

همه بیمارانی که ملاتونین دریافت کردند طی چهار تا پنج روز بهبود یافتند و همه زنده ماندند. به طور متوسط، افرادی که ملاتونین دریافت کردند، پس از 7.3 روز از بیمارستان مرخص شدند، در حالی که برای کسانی که ملاتونین دریافت نکرده بودند، 13 روز بود.

ملاتونین چگونه از سپسیس جلوگیری می کند

این اولین باری نیست که ملاتونین به دلیل توانایی آن در پیشگیری و درمان سپسیس برجسته می شود. مقاله 27 در سال 2010 در مجله مراقبت های بحرانی اشاره کرد که ملاتونین به پیشگیری و معکوس کردن علائم شوک سپتیک کمک می کند:

کاهش سنتز سیتوکین های پیش التهابی
جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ناشی از لیپوپلی ساکارید (LPS)، اندوتوکسمی و تغییرات متابولیک
سرکوب بیان ژن شکل بد نیتریک اکسید، نیتریک اکسید سنتاز القایی (iNOS)
جلوگیری از آپوپتوز (مرگ سلولی)
به طور مشابه، مطالعه‌ای در سال 201429 در مجله تحقیقات پینه‌آل اشاره کرد که ملاتونین در میتوکندری تجمع می‌یابد و دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند در درمان سپسیس مفید باشد.

این یک مطالعه فاز 1 افزایش دوز در داوطلبان سالم برای ارزیابی تحمل و اثرات سلامت ملاتونین در دوزهای مختلف بود. آنها همچنین اثر ملاتونین را در یک مدل خون کامل ex vivo با تقلید سپسیس ارزیابی کردند.

هیچ عارضه جانبی برای دوزهای 20 میلی گرم تا 100 میلی گرم گزارش نشده است، و آزمایش مدل خونی نشان داد ملاتونین و متابولیت آن 6-هیدروکسی ملاتونین “اثرات مفیدی بر اختلال عملکرد میتوکندری ناشی از سپسیس، استرس اکسیداتیو و پاسخ های سیتوکین داشتند…” نویسندگان بیشتر توضیح دادند. : 30

اختلال عملکرد میتوکندری که توسط استرس اکسیداتیو آغاز می شود، التهاب را تحریک می کند و به طور کلی پذیرفته شده است که نقش مهمی در نارسایی اندام ناشی از سپسیس دارد. مشخص شده است که آنتی اکسیدان های اگزوژن ممکن است در سپسیس مفید باشند، و اخیراً، پتانسیل آنتی اکسیدان هایی که به طور خاص در میتوکندری عمل می کنند برجسته شده است.

ما قبلا نشان دادیم که آنتی اکسیدان های مورد هدف میتوکندری، از جمله ملاتونین، آسیب اندام را در مدل سپسیس موش کاهش می دهد… مدل های آزمایشگاهی سپسیس نشان می دهد که ملاتونین و متابولیت اصلی هیدروکسیله آن، 6-هیدروکسی ملاتونین، هر دو در کاهش سطح عفونت موثر هستند. سیتوکین های التهابی کلیدی، استرس اکسیداتیو، و اختلال عملکرد میتوکندری.

در مدل های سپسیس موش، ملاتونین آسیب اکسیداتیو و اختلال عملکرد اندام ها را کاهش می دهد و همچنین مرگ و میر را کاهش می دهد.

تصور می شود که دوز مورد نیاز برای عملکرد آنتی اکسیدانی به طور قابل توجهی بالاتر از دوز داده شده برای تعدیل چرخه خواب و بیداری باشد، اما دوز واقعی مورد نیاز در انسان نامشخص است، به ویژه به این دلیل که اثرات عمده زیست فعال ملاتونین خوراکی در زمینه التهاب محتمل است. عمدتاً توسط سطوح متابولیت انجام می شود.

ملاتونین مکانیسم های عمل زیادی دارد

وقتی صحبت از عفونت های ویروسی می شود، ملاتونین در واقع خود ویروس را هدف قرار نمی دهد. در درجه اول به میزبان کمک می کند، واکنش بیش از حد سلول های میزبان به پاتوژن را کاهش می دهد و در نتیجه تحمل میزبان را در برابر ویروس افزایش می دهد. همانطور که در تفسیر برجسته تحقیقات ملاتونین توضیح داده شد، 31 “این تحمل به میزبان زمان کافی برای ایجاد پاسخ ایمنی تطبیقی ​​و در نهایت ریشه کن کردن پاتوژن های مهاجم را می دهد.”

ملاتونین با تنظیم پاسخ‌های ایمنی شما به جلوگیری از طوفان‌های سیتوکین نیز کمک می‌کند، که در نهایت باعث مرگ برخی از بیماران مبتلا به عفونت جدی SARS-CoV-2 می‌شود. ملاتونین همچنین یک محافظ سلولی شناخته شده با خواص محافظت کننده عصبی است که به طور بالقوه می تواند عواقب عصبی ثبت شده در بیماران مبتلا به COVID-19.33 را کاهش دهد.

بخشی از مزایای ملاتونین در برابر کووید ممکن است به این واقعیت مربوط باشد که سیگنال‌دهی ویتامین D را افزایش می‌دهد و در کنار هم، ملاتونین و ویتامین D به طور هم‌افزایی عملکرد میتوکندری شما را تقویت می‌کنند. در واقع، میتوکندری شما آخرین اهداف مشترک برای هر دو هستند

من مقالات زیادی در مورد اهمیت بهینه سازی ویتامین D برای جلوگیری از عفونت SARS-CoV-2 و بیماری جدی تر COVID-19 نوشته ام. شواهد برای این صراحتاً بسیار زیاد است، و افزایش سطح ویتامین D در میان جمعیت عمومی ممکن است یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های پیشگیری در دسترس ما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، گزارش ویتامین D من را دانلود کنید که به صورت رایگان در stopcovidcold.com موجود است. ملاتونین همچنین ممکن است با عفونت SARS-CoV-2 مبارزه کند: 36

داشتن اثر ضد باکتریایی بر روی گلبول های سفید خون به نام نوتروفیل 37 (تعداد بالای نوتروفیل ها نشانگر عفونت است)
سرکوب استرس اکسیداتیو 38
تنظیم فشار خون (یک عامل خطر برای COVID-19 شدید)
بهبود نقایص متابولیک مرتبط با دیابت و مقاومت به انسولین (عوامل خطر برای COVID-19 شدید) از طریق مهار سیستم رنین آنژیوتانسین (RAS)
محافظت از سلول های بنیادی مزانشیمی (MSCs، که نشان داده شده است عفونت شدید SARS-CoV-2 را بهبود می بخشد) در برابر آسیب ها و بهبود فعالیت های بیولوژیکی آنها
ارتقای ایمنی سلولی و هومورال
ترویج سنتز سلول های پیش ساز برای ماکروفاژها و گرانولوسیت ها، سلول های کشنده طبیعی (NK) و سلول های T-helper، به ویژه سلول های CD4+
مهار التهاب NLRP339 – التهاب بخشی از پاسخ ایمنی طبیعی شما است. هنگامی که یک پاتوژن شناسایی می شود، التهابی فعال می شود و شروع به آزادسازی سایتوکاین های پیش التهابی می کند. NLRP3 التهابی، به طور خاص، به عنوان یک عامل اصلی در سندرم زجر تنفسی حاد (ARDS) و آسیب حاد ریه، که هر دو پیامدهای بالقوه عفونت COVID-19 هستند، شناسایی شده است.
ملاتونین خطر مثبت شدن تست COVID-19 را کاهش می دهد

Data41,42 از کلینیک کلیولند نیز از استفاده از ملاتونین پشتیبانی می کند. در اینجا، محققان داده های بیماران را از رجیستری COVID-19 کلینیک کلیولند با استفاده از یک پلت فرم هوش مصنوعی که برای شناسایی داروهایی که ممکن است تغییر کاربری داده شوند، تجزیه و تحلیل کردند.

با شناسایی تظاهرات بالینی و آسیب شناسی مشترک کووید-19 و 64 بیماری دیگر، آنها توانستند به این نتیجه برسند که پروتئین های خاص مرتبط با بیماری های مزمن ارتباط زیادی با پروتئین های SARS-CoV-2 دارند. به عبارت دیگر، به نظر می رسد تعدادی از پروتئین ها نقش کلیدی در آسیب شناسی های دیده شده در COVID-19 و سایر بیماری های مزمن دارند.

این ارتباطات نشان می‌دهد که داروهایی که قبلاً برای یک بیماری مزمن استفاده می‌شوند، می‌توانند مورد استفاده مجدد قرار گیرند و در درمان COVID-19 استفاده شوند، زیرا روی یک یا چند هدف بیولوژیکی مشترک عمل می‌کنند. ملاتونین از این نظر برجسته بود. بیمارانی که از ملاتونین به عنوان مکمل استفاده می کردند، به طور متوسط ​​28 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به SARS-CoV-2 مثبت بودند. سیاهپوستانی که از ملاتونین استفاده می‌کردند 52 درصد کمتر احتمال داشت که آزمایش ویروس را مثبت کنند.

متأسفانه، دو نکته کلیدی که در آنالیز وجود ندارد، دوز مصرفی و طول مصرف مکمل است. این داده‌ها در رجیستری بیمار گنجانده نشده‌اند، بنابراین ما نمی‌دانیم برای کاهش خطر ابتلا به عفونت SARS-CoV-2 به میزانی که در این مطالعه یافت می‌شود، به چه مقدار ملاتونین نیاز است یا چه مدت باید آن را مصرف کنید.

ملاتونین بخشی جدایی ناپذیر از پروتکل خط مقدم است

در اوایل سال 2020، اتحاد مراقبت های حیاتی کووید-19 خط مقدم (FLCCC)45، پروتکل های درمان پیشگیرانه، سرپایی و بستری را بر اساس بینش پزشکان مؤسس مراقبت های ویژه ایجاد کرد. دکتر پل ماریک، 47، یک پزشک مراقبت های ویژه که به خاطر پروتکل سپسیس نجات دهنده ویتامین C خود معروف است، یکی از این پزشکان است.

Marik مقاله ای را در مجله بیماری قفسه سینه در فوریه 202049 منتشر کرد که دلیل علمی استفاده از ملاتونین را برای کمک به تنظیم عدم تعادل اکسیداتیو و اختلال عملکرد میتوکندری که معمولاً در سپسیس یافت می شود ارائه کرد.

به دنبال آن مقاله ای در می 2020 در Frontiers in Medicine منتشر شد که در آن او و تیمی از دانشمندان یک الگوریتم درمانی برای ملاتونین در درمان کووید-19 به طور خاص ارائه کردند. آنها نوشتند: “عملکردهای متعدد ملاتونین به عنوان یک ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد ویروسی (در برابر سایر ویروس ها) آن را به یک انتخاب معقول برای استفاده تبدیل می کند.

FLCCC بر اساس مکانیسم‌های اثر شناخته شده‌اش، ملاتونین را از همان ابتدا در پروتکل‌های درمان اولیه و بیمارستانی خود گنجانده است. می توانید آخرین پروتکل ها را در وب سایت FLCCC دانلود کنید.51

به عنوان یک درمان حمایتی، FLCCC مصرف 6 میلی گرم قبل از خواب را توصیه می کند اگر در حال درمان علائم زودرس یا خفیف COVID-19 هستید. در پروتکل درمانی بیمارستانی از 6 تا 12 میلی گرم ملاتونین در شب تا زمان ترخیص نیاز است.

برای بیمارانی که سندرم کووید-19 طولانی مدت (LHCS) را درمان می کنند، مصرف بین 2 تا 12 میلی گرم در شب را توصیه می کنند. با دوز کم شروع کنید و تا حد تحمل بالا بروید. اگر خواب شما مختل است، دوز مصرفی خود را کاهش دهید. (دوزهای کم ملاتونین به خواب آلودگی شما کمک می کند، در حالی که دوزهای بالاتر می تواند باعث بی خوابی شود.)

راهنمای عمومی برای تکمیل

در حالی که دوزهای پیشنهادی برای مقابله با کووید به طور قابل توجهی بالاتر از مقداری است که به طور معمول برای بهبود خواب خود مصرف می کنید، به نظر نمی رسد خطری برای این دوزها وجود داشته باشد. تحقیقات هیچ اثر نامطلوبی برای دوزهای 20 میلی گرم تا 100 میلی گرم پیدا نکرده است.52

این محدوده دوز تا 100 برابر بیشتر از دوز محافظه کارانه معمولی 0.5 میلی گرم است، اما دلگرم کننده است که هیچ گونه عوارض جانبی در این دوزهای بالا مشاهده نشد. با این حال، هنوز هم عاقلانه است که فقط از دوزهای با این بالا برای زمان های محدودی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید استفاده کنید.

هر دوزی که مصرف می‌کنید – و توصیه می‌کنم آن را کم شروع کنید، با ۱ میلی‌گرم یا کمتر – حتماً ملاتونین را شب‌ها، قبل از خواب مصرف کنید. افزایش سطح ملاتونین دلیلی است که شما در شب احساس خواب آلودگی می کنید، بنابراین توصیه نمی شود آن را در صبح یا در طول روز مصرف کنید، زمانی که سطح طبیعی شما پایین است (و باید باشد).

ملاتونین نیز بهتر است به صورت زیرزبانی یا به صورت اسپری یا قرص زیرزبانی مصرف شود. به صورت زیر زبانی، می تواند مستقیما وارد جریان خون شما شود و نیازی به عبور از دستگاه گوارش ندارد. در نتیجه تأثیر آن با سرعت بیشتری احساس خواهد شد.