خوردن غذای ناسالم مریضی محسوب می‌شود

Orthorexia: تعهد به یک سبک زندگی سالم در حال حاضر یک بیماری در نظر گرفته می شود

فست فود
فست فود

صنعت روانپزشکی در تلاش‌های مداوم خود برای اختراع بیماری‌های جدید، بیماری جدیدی را اعلام کرده است که مضحک‌ترین از همه است: بیماری رژیم غذایی سالم!

این یک شوخی نیست: اگر به آنچه می خورید توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید سالم غذا بخورید، یک بیمار روانی هستید. احتمالاً به درمان نیاز خواهید داشت، به عنوان مثال، درمان با داروهای روانگردان.

به گزارش گاردین، «تمرکز بر غذاهای سالم می تواند نشانه بیماری روانی جدی باشد که به آن orthorexia nervosa می گویند که از لاتین به معنای «آشفتگی ناشی از تغذیه مناسب» است.

افراد ارتورکسیک از یک رژیم غذایی سخت پیروی می کنند. آنها از مصرف نمک، کافئین، الکل، گلوتن امتناع می ورزند – و این تازه شروع رژیم غذایی خاص آنهاست. آنها همچنین سعی می کنند از هر گونه مواد غذایی حاوی آفت کش ها، علف کش ها و هر گونه افزودنی مصنوعی اجتناب کنند.”

مراقب باش. این بدان معناست که پرهیز از شکر، محصولات GMO و افزودنی‌ها اکنون شما را به یک بیمار روانی تبدیل می‌کند! به گفته این کارشناسان – واقعاً چنین است. اگر واقعا مراقب باشید که آفت کش ها، علف کش ها و مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی مصرف نکنید، مشکلی در شما وجود دارد.

اما آیا توجه کرده اید که مصرف غذاهای ناسالم در جامعه ما عادی تلقی می شود؟ اگر هر روز پیتزا یا هات داگ می خورید – همه چیز خوب است! اما اگر غذای طبیعی و ارگانیک را انتخاب کنید – پس حتما بیمار هستید.

گاردین پا را فراتر گذاشته و می گوید: وسواس بیش از حد نسبت به غذای سالم می تواند منجر به سوء تغذیه شود. این احمقانه ترین بیانیه تاریخ است!

پس انتخاب غذای سالم باعث سوءتغذیه می شود؟ و خوردن هات داگ تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند؟ به گفته نویسندگان این مقاله، این نیز درست است.

خفه شو و هات داگتو بخور

برای مدت طولانی مشخص است که دیگر از ما انتظار نمی رود به آنچه می خوریم فکر کنیم. از ما انتظار می رود که بنشینیم، ساکت شویم و ناهارمان را قورت دهیم. ما باید به چیزی که می خوریم فکر نکنیم. ما باید فقط غذایی را که در تبلیغات تلویزیونی می بینیم.

پرسیدن در مورد کیفیت غذایی که می خوریم چیزی غیر طبیعی است (نمی دانستید؟). و اگر برچسب روی محصولات را بخوانید، واقعاً عجیب هستید. شاید شما حتی مریض هستید!

چه کسی پشت این ماجراست؟

چه کسی دوست ندارد افراد بیشتری به غذای سالم روی بیاورند و بمیرند؟ چندین پاسخ برای این سوال وجود دارد:

صنعت داروسازی سالانه تریلیون ها دلار از افرادی که بیمار هستند و این صنعت نمی خواهد سود خود را از دست بدهد، درآمد کسب می کند. بیماری پول می آورد.
رژیم غذایی سالم توانایی های ذهنی و معنوی انسان را افزایش می دهد. به راحتی نمی توان چنین فردی را دستکاری کرد.

MSG، آسپارتام، عصاره مخمر و سایر مواد افزودنی به معنای واقعی کلمه هوش ما را کسل می کند. افرادی که دائماً غذاهای ناسالم مصرف می کنند بسیار مطیع هستند و آنچه را که به آنها گفته می شود انجام می دهند.

معمولاً آنچه را که در تلویزیون نشان داده می شود با کمال میل می پذیرند و هرگز در مورد آنچه واقعاً در جهان می گذرد سؤال نمی پرسند.

در مقابل، غذای تازه و ارگانیک قدرتمند و دارای خواص درمانی است. غذای سالم و به طور کلی سبک زندگی سالم به تدریج توانایی های ذهنی و روحی انسان را بیدار می کند.

با گذشت زمان، افرادی که چنین غذاهایی را مصرف می کنند شروع به سوال پرسیدن می کنند و به دنیای اطراف خود فکر می کنند. آنها به طبیعت، اخلاق، مذهب، بوم شناسی، فلسفه، معنویت علاقه دارند.

البته همه اینها تهدید بزرگی برای کسانی است که بر جامعه مصرفی ما حکومت می کنند. زیرا مصرف مستلزم جهل همراه با اطاعت است.

برای اینکه مردم به خرید مواد غذایی، دارو، بیمه درمانی و محصولات غیر ضروری ادامه دهند، باید هوش آنها را خاموش کرد.

غذاهای ناسالم فرآوری شده، مملو از مواد شیمیایی سمی، راهی ایده آل برای کاهش هوش انسان است. به همین دلیل مهم است که به آنچه می خورید توجه ویژه ای داشته باشید.