یک ماه با یک ماه در مدار

ماه در مدار ماهی دیگر
چه چیزی بهتر از ماه؟ ماه در حال گردش به دور یک ماه دیگر که اینترنت آن را ماه لقب داده است. ماه‌ها که با نام‌های زیرماه، ماه‌ماه، ماه‌بزرگ، ماه و قمر نیز شناخته می‌شوند، هنوز فقط نظریه هستند، اما محاسبات اخیر نشان می‌دهد که هیچ چیز غیرممکنی در مورد شکل‌گیری آنها وجود ندارد. شاید روزی ستاره شناسان یکی را کشف کنند.

Urmia moon

زیرماهواره که به عنوان زیرماه یا ماه نیز شناخته می شود، «ماه یک ماه» یا یک ماهواره طبیعی فرضی است که به دور ماه یک سیاره می چرخد.

مفهوم هنرمند از ماه فراخورشیدی Kepler-1625b I در حال گردش به دور سیاره فراخورشیدی Kepler-1625b. گمان می رود که Kepler-1625b I احتمالاً خود یک زیرماهواره دارد.[1
از مطالعه تجربی ماهواره‌های طبیعی در منظومه شمسی چنین استنباط می‌شود که زیرماهواره‌ها ممکن است عناصر کمیاب، هرچند ممکن، از منظومه‌های سیاره‌ای باشند. در منظومه شمسی، سیارات غول پیکر دارای مجموعه های بزرگی از ماهواره های طبیعی هستند. اکثر سیاره های فراخورشیدی کشف شده سیارات غول پیکر هستند. حداقل یکی از آنها، Kepler-1625b، ممکن است دارای یک ماه فراخورشیدی بسیار بزرگ به نام Kepler-1625b I باشد که گمانه‌زنی‌هایی درباره یک زیرماهواره دارد5] با این وجود، به غیر از ماهواره های پرتاب شده توسط انسان در مدار موقت ماه، هیچ زیرماهواره قابل توجهی در منظومه شمسی یا فراتر از آن شناخته شده نیست. در بیشتر موارد، اثرات جزر و مدی سیاره چنین سیستمی را ناپایدار می کند.