فاز سه مسيتينيب براي ام اس

AB Science برای شروع کارآزمایی فاز 3  Masitinib ام اس پیشرونده موافقت کرد

بسیاری از ما مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) منتظر درمان دیگری برای اشکال پیشرونده ام اس هستیم. امیدوارم این ما را یک گام دیگر به مرحله نزدیک تر کند. Masitinib یک داروی خوراکی است که با مسدود کردن آنزیمی ضروری برای فعالیت برخی از سلول‌های ایمنی که تصور می‌شود باعث التهاب عصبی و دژنراسیون در ام‌اس پیشرونده می‌شوند، عمل می‌کند. نتایج یک کارآزمایی قبلی نشان داد که ماسیتینیب در کاهش پیشرفت ناتوانی در بزرگسالان مبتلا به ام اس پیشرونده اولیه و پیشرونده ثانویه غیرفعال بهتر از دارونما بود. انتظار می رود این کارآزمایی جدید بیماران را در 75 سایت در اروپا، ایالات متحده، کانادا،  و آفریقای جنوبی استخدام کند.

سازمان بهداشت فرانسه درخواست AB Science را برای راه اندازی فاز 3 کارآزمایی بالینی برای تأیید ایمنی و اثربخشی مازیتینیب کاندید اصلی آن در بزرگسالان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس پیشرونده اولیه (PPMS) و MS ثانویه پیشرونده غیرفعال (SPMS) تأیید کرده است.

پاتریک ورمرش، MD، PhD، محقق اصلی این کارآزمایی، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که این مطالعه مرحله سوم تأییدی را با مازیتینیب در اشکال پیشرونده مولتیپل اسکلروزیس آغاز کنیم». او استاد نورولوژی در دانشگاه لیل فرانسه است.

مطالعه نشان داد که Lemtrada برای بیماران ام اس با سایر خودایمنی بی خطر است

به عنوان فردی که با Lemtrada (المتوزوماب) درمان شده‌ام، می‌دانم که این نگرانی وجود دارد که آیا این درمان در بیماران ام‌اس که بیش از یک بیماری خودایمنی دارند، مانند آرتریت روماتوئید یا بیماری سلیاک، قابل تحمل است یا خیر. در واقع، نگرانی‌ها در مورد احتمال پایین بودن سطح پلاکت یا بیماری کلیوی یا کبدی، آژانس دارویی اروپا را در سال 2019 بر آن داشت تا Lemtrada را برای افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی منع مصرف کند. آیا این مطالعه می تواند آن را تغییر دهد؟

با توجه به تجزیه و تحلیل داده‌های تلفیقی از کارآزمایی‌های بالینی و داده‌های پس از فروش، سایر شرایط خودایمنی، به‌ویژه آن‌هایی که با وجود آنتی‌بادی‌های ضد TPO مشخص می‌شوند، نباید بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) را از دریافت درمان با Lemtrada (alemtuzumab) منع کنند. .

مطالعه “خود ایمنی و ایمنی و اثربخشی طولانی مدت آلمتوزوماب برای ام اس: مزایا/خطر پس از بررسی داده های کارآزمایی و پس از بازاریابی” در مجله Multiple Sclerosis منتشر شد.