سينوزيت و درمانش چيست

  1. سینوزیت – نتیجه گرم شدن بیش از حد کودکان؟
    بیماری سینوسی، سینوزیت، نشان دهنده یک مشکل بسیار ناراحت کننده است که در موارد مزمن می تواند زندگی ما را بد کند.

به دنبال آن درد بسیار شدید و طولانی در ناحیه پیشانی، شقیقه ها، ریشه بینی، فک بالا و غیره و گاهی در کل سر ایجاد می شود.

طب رایج با پذیرش اینکه علت واقعی این بیماری را نمی داند، مشکوک است که سینوزیت ناشی از سرماخوردگی، آلرژی، عفونت و غیره است.

طب رایج نمی تواند تشخیص دهد که برخی از علل احتمالی فوق الذکر می توانند در واقع پیامدهای سینوزیت باشند.

برای مثال، بسیاری از پزشکان نمی‌پذیرند که حفره‌های سینوسی نقش گرم کردن هوای سرد هنگام دم را دارند.

آیا وقتی موقعیت آنها را در امتداد بینی و ارتباط فیزیکی آنها با بینی از طریق بسیاری از کانالهای باریک سینوسی را در نظر بگیریم، منطقی نیست؟

سینوزیت چگونه ایجاد می شود؟

بیایید از ابتدا شروع کنیم: چرا حفره های سینوسی با ترشحی پر شده است که به بینی و از طریق آن می ریزد و حفره های بینی را می بندد و تنفس طبیعی را ممنوع می کند؟

زیرا آن حفره های سینوسی سرد هستند. بعداً توضیح خواهیم داد که چرا آنها سرد هستند.

هنگامی که این حفره ها سرد و پر می شوند، ترشحات منعقد می شوند و به آرامی از طریق حفره های سینوسی به سمت بینی حرکت می کنند.

تحت چنین شرایطی، بدون “تمیز کردن و تهویه” آن حفره ها، عفونت می تواند به راحتی ایجاد شود. این به ما می گوید که باکتری ها در نتیجه مناطق سرد در حفره ها ایجاد می شوند، نه به عنوان علت سینوزیت و درد.

ترتیب ایجاد سینوزیت به شرح زیر است: سردی سر (که حفره‌های سینوسی را خنک می‌کند)، ایجاد ترشح و پر شدن حفره سینوسی با ترشح، ایجاد باکتری در ترشح (که همیشه اینطور نیست).

همه اینها منجر به تورم و بسته شدن کانال، مشکلات تنفسی و درد می شود.

همه اینها با هم باعث سینوزیت می شود.

وقتی سینوس‌های ما در نواحی بالا و بین ابروها پر می‌شوند، دردهای شدیدی ایجاد می‌کنند که گاهی سال‌ها طول می‌کشد. چنین دردی حتی می تواند استخوان های پیشانی را تغییر شکل دهد که اغلب در افرادی که از این بیماری رنج می برند دیده می شود.

برخی از آن افرادی که در سرتاسر دنیا ملاقات کردم، استخوان پیشانی دارند و وقتی از آنها پرسیدم که آیا علت آن سینوس است یا خیر، پاسخ مثبت دادند.

حفره های سینوسی به دلیل سرماخوردگی سرد نیستند. مشکل اصلی در گردن و کاهش گردش خون در آن است.

لباس بیش از حد به فرزندانتان نپوشید

مادران گاهی اوقات به دلیل ترس بی مورد از سرماخوردگی فرزندان خود را با روسری های بزرگ می پیچند و کلاه های ضخیم روی سرشان می گذارند. با این کار به عکس هدف مورد نظر خود می رسند.

بچه‌ها سرزنده هستند، دائماً در حرکت هستند و در روسری و کلاه خود عرق می‌کنند، بنابراین به معنای واقعی کلمه خیس عرق می‌شوند، و همه ما می‌دانیم وقتی در سرما خیس می‌شویم چه اتفاقی می‌افتد.

یک چیز دیگر: پیشانی کوچکشان زیر آن کلاه ها گرم است و مدام در هوای سرد نفس می کشند.

وقتی هوای سرد با اندام های تنفسی گرم برخورد می کند چه اتفاقی می افتد؟ سرماخوردگی گلو، حنجره، سینوس و برونش در چنین شرایطی اجتناب ناپذیر است.

اگر کودکان روسری و کلاه خود را بردارند و به بازی ادامه دهند و هوای سرد را استنشاق کنند، این روند تسریع می شود. گردن مرطوب شروع به گرفتگی می کند که جریان انرژی را کاهش می دهد و توسعه کانال انرژی را کاهش می دهد.

این اغلب تکرار می شود و به این ترتیب التهاب های مزمن شروع می شود – که بزرگترین مشکلی است که اغلب تا پایان عمر قابل حل نیست.

طبیعتاً چنین سرماخوردگی‌هایی در سال‌های بعد نیز ممکن است ایجاد شوند و در صورت تداوم تکرار، سینوزیت مزمن ایجاد می‌شود.

در چنین مواردی، سردی گردن همچنان مشکل اصلی است که منجر به کاهش جریان انرژی از طریق گردن و گرم شدن ناکافی حفره های سینوسی می شود.

آنها باید هوای سرد را قبل از اینکه از طریق بینی وارد ریه های ما شود، گرم کنند.

بنابراین، به طور خلاصه، سینوزیت یک پیامد جریان ناکافی انرژی از طریق گردن است که در واقع علت اصلی سینوزیت است.

درمان سینوزیت

همانطور که همه می دانیم بهترین درمان پیشگیری است. پیشگیری شامل تغییر کامل عادات فوق الذکر مادران است.

مادران عزیز با لباس گرم اغراق نکنید، فرزندان شما می توانند با استفاده از انرژی حرکات و نشاط خود را گرم نگه دارند (البته این بدان معنا نیست که لباس مناسب به فرزندانتان نپوشانید).

به جای ایجاد مصونیت، فرزندان خود را به افراد ضعیفی تبدیل می کنید که ایمنی طبیعی ندارند و در طول زندگی مستعد ابتلا به التهاب و عفونت هستند.

روسری را روی گردن آنها قرار ندهید و فقط در صورتی که دمای آن 3- درجه سانتیگراد و کمتر است از کلاه استفاده کنید. در غیر این صورت مطمئناً کودکان شروع به عرق کردن می کنند.

در موارد سینوزیت حاد و مزمن ذکر شده، درمان دستی روسی، درمان افزایش جریان انرژی گردن و استنشاق چای بابونه می تواند کمک کننده باشد.

با تمام آن درمان‌ها و با پیروی از توصیه‌ها – که واقعاً چندان سخت نیست – شانس موفقیت زیادی وجود دارد که زندگی را بسیار آسان‌تر و زیباتر می‌کند و همچنین به طور قابل توجهی ارزان‌تر می‌شود.