راز مرگبار شكر

راز مرگبار شکر

شكر
شكر

من سال‌هاست که کتاب می‌نویسم و ​​اغلب درباره رایج‌ترین معضلاتی که از طریق تولید مواد غذایی با تکنولوژی مدرن به ما ارائه می‌شود، تفسیر می‌کنم.

مهمتر از همه، آنها همیشه از من می پرسند، “تو چه فکر می کنی، آیا من چاق هستم؟” یا “چگونه می توانم وزن کم کنم؟”

واضح است که امروزه وزن بدن یک عامل اجتماعی بسیار مهم است. بسیاری از ما می خواهیم بدنی قابل قبول از نظر اجتماعی داشته باشیم.

با این حال، از هر چهار نفر در این سیاره یک نفر چاق است و از هر پنج نفر یک نفر بیماری قلبی دارد.

کودکان به طور فزاینده ای بیمار می شوند، تا جایی که ما اکنون شروع به تشخیص سندرم های متابولیک در کوچک ترین کودکان حتی در کلینیک های سرپایی می کنیم.

دیابت نوع 2 به ابعاد همه گیر رسیده است و تعداد افراد مبتلا به سرطان از سالی به سال دیگر در حال افزایش است.

و ما چه کار می کنیم؟ ما بدنبال کالری شماری بدن ایده آل هستیم.

من متوجه شده ام که دستگاه هایی که برای شما کالری می شمارند اکنون محبوب شده اند.

آنها به نظر من یکی از بزرگترین پوچ های رشته تغذیه هستند.

شکر – در اطراف ما

بسیاری از متخصصان تغذیه به شما توصیه می کنند با شدت بیشتری ورزش کنید و کالری کمتری دریافت کنید.

اشتباه!
هر کالری یکسان نیست. کالری کربوهیدرات های بد با کالری کربوهیدرات های خوب یکسان نیست، پروتئین بد با پروتئین خوب یکسان نیست و گلوکز که مغز برتر انسان از آن زندگی می کند، با قند فروکتوز مصنوعی یکسان نیست.

در متن همه چیز را به تفصیل برای شما توضیح خواهم داد.
قند؟ اوه، بله، ما بلافاصله آن را با چیزی شیرین مرتبط می کنیم. به گفته چینی ها شیرینی یکی از طعم هایی است که برای حفظ تعادل در بدن ضروری است.

ما از اوایل کودکی آن را می خوریم، به طعم آن عادت کرده ایم. اگر روزانه چیزی شیرین نخوریم، تعدادی از ما دچار یک «کناره گیری» مناسب می شویم.

خب، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی این ضعف ما را تشخیص داده‌اند و محصولات بی‌شماری را به ما عرضه کرده‌اند که حاوی شکر به عنوان ماده اولیه هستند.

شکر ماده جادویی و مخفی پشت سودهای بزرگ آنهاست. این یک مکمل ضروری در تقریبا 99٪ محصولات تصفیه شده است که قفسه های سوپرمارکت ها مملو از آن است.

سس کچاپ، سس اسپاگتی، سوپ فوری، استراحت، غذای فوری، نوشیدنی های گازدار، غذای کودکان، مواد خشک با منشاء حیوانی، مخلوط های بسته بندی شده بی شماری از غلات، ماست میوه ای.

لیست بی پایان است و همه اقلام یک چیز مشترک دارند – آنها حاوی شکر هستند!

این وجود دارد تا جوانه های چشایی ما را برآورده کند و تمایل ما را برای خرید دوباره همان محصول افزایش دهد، اما همچنین برای اینکه نزدیک ترین و عزیزترین ما آنها را دوست داشته باشد.

و متأسفانه کار می کند، زیرا صرف نظر از سن یا جنسیت، همه ما در مورد شکر به یک اندازه آسیب پذیر هستیم.

جای تعجب نیست که در سال‌های اخیر دانشمندان برجسته در سراسر جهان انگشت خود را به سمت قند نشانه رفته‌اند و آن را به عنوان عامل اصلی بیماری همه کشورها مقصر می‌دانند.

واقعا شکر چیست

وقتی به شکر فکر می کنیم، اغلب به ساخارین فکر می کنیم، مولکولی که از دو قسمت گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است.

گلوکز قندی است که به مغز برتر راه پیدا می کند و آن را تغذیه می کند، در حالی که فروکتوز به کبد می رسد.

ساخارین قند با استخراج از چغندر قند و نیشکر به دست می آید.

به عبارت دیگر، ساخارین خالص چیزی نیست جز یک چوب سفت که اگر بخواهیم مصرف آن بسیار سخت خواهد بود.
ما واقعاً شیرینی خود را با آن ارضا نمی کنیم.

اما از طریق فرآیند تصفیه، که فیبرهای گیاهی را حذف می کند، کریستال، شکر سفید به دست می آوریم که هیچ اثری از رنگدانه و مواد معدنی ندارد.

این همان محصول “عالی” است که بیشتر آنچه را که امروز می خوریم شیرین می کند و با مصرف مداوم ما را بی سر و صدا و تلخ خراب می کند و باعث طیف وسیعی از بیماری های حاد و مزمن می شود.
به احتمال زیاد می دانید که 4 گرم شکر برابر با 1 قاشق دسر است.

اگر متوجه شوید که فقط 250 میلی لیتر از شناخته شده ترین نوشیدنی گازدار حاوی 10 قاشق شکر است، تعجب نکنید، به این معنی که وقتی 2 فنجان از آن را می نوشید، 10 قاشق شکر وارد بدن خود کرده اید.

و قهوه؟ اگر روزی دو قاشق می خورید و نمی توانید آن را شیرین کنید، حداقل 2 قاشق شکر اضافی مصرف کرده اید.

اگر شما از جمله کسانی هستید که به جای بیرون رفتن برای غذا خوردن در خانه آشپزی می کنید، حتی اگر مراقب مصرف قند خود باشید، می توانید در نهایت مقادیر قابل توجهی از آن را از طریق مواد مختلف وارد وعده های غذایی تان کنید.

حتی اگر مواد تشکیل دهنده خود را با دقت انتخاب کنید، از این واقعیت تعجب نکنید که می توانید بیش از 22 قاشق غذاخوری شکر مصرف کنید، بدون اینکه حتی از آن آگاه باشید.

حداکثر مصرف روزانه قند ما نباید بیشتر از 9 قاشق باشد!

در طول پنجاه سال گذشته، فناوری غذایی مدرن فقط 3500 ماده شیمیایی مختلف را تولید نکرده است که ما از طریق غذایی که روزانه می خوریم مصرف می کنیم، بلکه از شکر نیز استفاده می کند تا ما را با طعم و مزه به خود جذب کند.

آمارها نشان می دهد که از دهه شصت قرن گذشته تا به امروز، با افزایش مصرف جهانی شکر، افزایش مشابهی در بروز سرطان، دیابت، چاقی و بیماری های قلبی وجود داشته است.

علت تغییرات تکاملی

دکتر رابرت لوستیگ، متخصص غدد و غدد مشهور جهان، از دانشگاه کالیفرنیا، ادعا می کند که شکر 1000 برابر بیشتر از مصرف چربی مسئول بیماری ها و شرایط سلامتی امروزی است.

در طول چند دهه گذشته، علت این موضوع بوده است که چرا ما به طور فزاینده چاق تر و بیمارتر می شویم.

در انگلستان، افراد به طور متوسط ​​به صورت هفتگی، بدون اینکه متوجه شوند، 238 قاشق غذاخوری شکر مصرف می کنند.

در آنجا نیز مقصر روند رو به رشد چاقی، به ویژه در میان کودکان است.
امروزه شکر نیز مقصر تغییرات تکاملی در ظاهر ما است.
به نظر می رسد قاتل شیرین و خاموش در صدر فهرست غذاهایی است که می کشد.

بسیاری از دانشمندان آن را به همان اندازه خطرناک کوکائین یا سیگار می‌دانند که ترک مصرف هر دوی آنها دشوار است.

بنابراین جنبش “بدون شکر” حمایت علمی بیشتری به دست می آورد تا یا کشورها آگاهی خود را افزایش دهند و به شهروندان هشدار داده شود تا آنها تا حد امکان کمتر از این “لذت شیرین” استفاده کنند.

بسیاری از شما تجربه کرده اید که غدد بزاق خود فقط با فکر کردن به آن فعال می شوند.

همه موارد بالا نشان می دهد که ما قبلاً در مصرف شکر “مصرف بیش از حد” داشته ایم و عادت بد مصرف مواد غنی از قند و چربی ما را پیرتر و بیمارتر می کند.

قند و اسیدیته بدن

شکر باعث ایجاد اسید در بدن می شود. مفهوم مصرف نامتعادل مواد اسیدی و قلیایی در غذای ما برای اولین بار در سال 1933 ظاهر شد، زمانی که ویلیام هاوارد، پزشک آن زمان در نیویورک، کتاب “عصر سلامتی جدید” را منتشر کرد.

سر و صدای زیادی به پا کرد، زیرا در آن دکتر ویلیام هاوارد ادعا کرد که همه بیماری ها نتیجه مسمومیت خودکار هستند و این امر صرفاً به دلیل تجمع اسیدیته در بدن ایجاد می شود.

هنگامی که یک ماده اسیدی مصرف می کنید، یعنی بعد از هضم آن، یک اثر اسیدی در بدن شما باقی می گذارد.

اگر شما ترجیح رژیم غذایی برای مصرف مقادیر بیش از حد مواد غذایی اسیدی دارید، منجر به تجمع بیش از حد رسوبات اسیدی می شود که باعث اسیدی شدن بیش از حد بدن می شود که به نام اسیدوز شناخته می شود.

شکر و تمام مواد تصفیه شده حاوی آن، موادی هستند که باعث اسیدیته، یعنی اسیدی بدن می شوند.

در درازمدت اسیدیته توانایی بدن برای کار موثر را کاهش می‌دهد و باعث کمبود انرژی، وضعیت سلامت ضعیف و مشکلات چاقی می‌شود.

باعث از بین رفتن مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم می شود.
بدن با آزادسازی این مواد معدنی دائماً سعی می‌کند تا اسیدیته را خنثی کند، یعنی تعادل pH سالمی را که حدود ۷ است، برقرار کند.

نوشیدنی های گازدار مملو از شکر به ویژه سرشار از فسفر هستند، ماده معدنی که باعث از دست رفتن کلسیم می شود. مواد تصفیه شده غنی از قند، مانند نان سفید، کیک و شیرینی نیز باعث اسیدیته در بدن می شوند.

مصرف بیش از حد این غذاها باعث می شود که کلسیم استخوان از واکنش اسیدی خنثی شود.

اگرچه بسیاری از دانشمندان قبلاً اشاره کرده بودند که آنها با این ادعا که اسیدیته بیش از حد در بدن مقصر بیماری های متعدد است موافق نیستند، امروزه می دانیم که وضعیتی وجود دارد که به آن اسیدوز متابولیک مزمن سطح پایین گفته می شود.

باعث پیری زودرس، از دست دادن توده عضلانی و استخوانی و پیدایش سنگ های کلیوی ناشی از آزاد شدن ماده معدنی قلیایی کلسیم می شود.

سلول های سرطانی روی قند زندگی می کنند

امروزه یک بحث علمی داغ در مورد این سوال وجود دارد که آیا باید به طور کامل مصرف شکر توسط بیماران سرطانی حذف شود یا خیر.

مطالعات ثابت کرده است که بیش از 70 درصد از بیماران سرطانی تمایلی به گرسنگی ندارند.

به همین دلیل تعدادی از دانشمندان بر این باورند که حذف غذاهای حاوی قند (و غذاهای حاوی قند در اطراف ما وجود دارد) می تواند منجر به کاشکسی سرطان شود – حالتی که منجر به کاهش وزن قابل توجهی می شود و می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد.

از سوی دیگر، تعدادی از دانشمندان معتقدند که شکر در واقع باید حذف شود (همانطور که مطالعات اخیر در دانشکده پزشکی هاروارد تایید شده است) به این دلیل ساده که سلول های سرطانی انرژی خود را از گلوکز می گیرند.

گلوکز از طریق فرآیند گلیکولیز که در سیتوپلاسم سلول ها انجام می شود، تشکیل می شود.

وقتی فردی سالم است، گلوکز تولید شده به پیرووات تبدیل می شود، سپس از میتوکندری عبور می کند و با حضور اکسیژن به عنوان انرژی می سوزد.

اما در افراد مبتلا به سرطان آنچه اتفاق می افتد گلیکولیز بی هوازی است، فرآیندی که در آن اکسیژن وجود ندارد. این امر باعث می شود که میتوکندری که عملکرد سالم سلول ها را تنظیم می کند، نتواند کار خود را انجام دهد.

نتیجه نهایی ایجاد اسید لاکتیک است که فقط در کبد قابل پردازش است و محصول نهایی دوباره گلوکز است.

این به معنای بازگشت دوباره به جریان خون و تغذیه سلول های سرطانی است زیرا این سلول ها برای زنده ماندن دائماً در جستجوی گلوکز هستند!

به همین دلیل است که اکثر مردم، از جمله خود من، در یک استراتژی تغذیه برای پیشگیری و مبارزه با سرطان، شکر و هر چیزی که حاوی آن است را به حداقل می‌رسانند و حذف می‌کنند.

همین دلیل در درمان کاندیدیازیس یافت می شود – هدف گرسنگی دادن به سلول های مضر و تحریک روند آپوپتوز است – زمانی که آنها شروع به خوردن خود می کنند.

من می خواهم بر اهمیت سالوسترول تأکید کنم، یک ماده ضد سرطان که کشف آن توسط دکتر بورک و دکتر پاتر، به گفته آنها، مهمتر از کشف ویتامین ها است!

سالوسترول ها شیرین نیستند، بلکه بسیار بسیار تلخ هستند، که شاهد دیگری بر این است که سلول های سرطانی واقعاً شیرینی را دوست دارند.

بنابراین ما به بیماران سرطانی توصیه می کنیم برنامه حذفی را اجرا کنند که با آن مصرف انواع قند را به حداقل برسانند.

تاکید ویژه بر محصولات حاوی HFCS – شربت ذرت با فروکتوز بالا است.

غذا داروی قرن بیست و یکم است

وقتی به وضعیت کلی نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که غذا در قرن بیست و یکم واقعاً تبدیل به دارو شده است، اما می‌تواند یک سلاح بسیار مضر نیز باشد، در دستان خودتان!

ما متعجبیم که نرخ سرطان افزایش یافته است، علیرغم این واقعیت که سیستم های مراقبت های بهداشتی ما بسیار پیشرفته تر از قبل هستند. بله، آنها هستند.

اما ما این واقعیت را نادیده می گیریم که هنوز به سادگی از این واقعیت غافل هستیم، در عین حال، همانطور که در حال بهبود سیستم های بهداشتی خود هستیم، مصرف قند خود را نیز افزایش می دهیم و با این کار یک دور باطل ایجاد می کنیم.

فقط شما می توانید آن را بشکنید. به همین دلیل است که جنبش تهاجمی “بدون شکر” در سراسر جهان و همچنین در میان دانشمندان، تعجب آور نیست.

انجمن سرطان آمریکا تأیید می کند که تحقیقات علمی فراوانی وجود دارد که ثابت می کند عادات غذایی سالم و ورزش باعث افزایش طول عمر افراد مبتلا به سرطان می شود.

علاوه بر این، به بیمارانی که سرطان آنها تشخیص داده می شود، به هیچ وجه توصیه نمی شود که از محصولات تصفیه شده استفاده کنند – کلوچه، کیک، آب میوه های آماده و اسموتی ها، به طور خلاصه، هر محصولی که حاوی مقدار بیش از حد قند باشد.

با آگاهی از خطر نهفته در شکر بدون در نظر گرفتن سن، یک واحه بدون قند در بار تازه افتتاح شده خود در Doctor Nutrition در زاگرب ایجاد کرده ام.

این یک واحه قلیایی است که می توانید داروهای تغذیه ای را در آن بخرید. برای مبتلایان به سرطان، بسته‌های قلیایی خاصی ایجاد می‌کنیم که از نظر علمی کارآمدترین روش پرس سرد است که در آن ویتامین‌ها و آنزیم‌ها حداکثر حفظ می‌شوند.