جمعیت سلول های ایمنی به طور بالقوه مسئول التهاب در مولتیپل اسکلروزیس هستند

جمعیت سلول های ایمنی به طور بالقوه مسئول التهاب در مولتیپل اسکلروزیس هستند

MS urmia.com

طبق مطالعه منتشر شده در Nature، برخی از سلول‌های لنفوئید ذاتی گروه 3 (ILC3s) – سلول‌های ایمنی که معمولاً در برابر التهاب دستگاه گوارش محافظت می‌کنند – ممکن است در مولتیپل اسکلروزیس (MS) و سایر بیماری‌های مرتبط با التهاب مغز اثر معکوس داشته باشند. محققان گفتند این نتایج نشان می دهد که مهار فعالیت این سلول ها می تواند به عنوان یک رویکرد درمانی جدید برای شرایط عصبی عمل کند.

در حین مطالعه ILC3ها در مدل موشی ام اس، محققان زیرمجموعه منحصر به فردی از ILC3ها را کشف کردند که در جریان خون گردش می کنند و می توانند وارد مغز شوند. این ILC3ها که ILC3های التهابی نامیده می‌شوند، باعث می‌شوند سلول‌های T به فیبرهای عصبی میلین دار حمله کنند و منجر به علائم بیماری شبیه ام‌اس شوند. ILC3های التهابی مشابهی در خون محیطی و مایع مغزی نخاعی بیماران ام اس یافت شد.

گرگوری سوننبرگ، دکترا، دانشیار میکروبیولوژی و ایمونولوژی در پزشکی در بخش پزشکی، گفت: «این کار پتانسیل این را دارد که درک ما و درمان‌های بالقوه برای طیف گسترده‌ای از شرایط مربوط به نفوذ سلول‌های T در مغز را به اطلاع ما برساند. گوارش و کبد و عضو موسسه جیل رابرتز برای تحقیقات در بیماری های التهابی روده در پزشکی ویل کورنل، در یک بیانیه مطبوعاتی.

به گفته محققان، ILC3های التهابی تکه‌هایی از پروتئین میلین – جزء اصلی لایه عایق اطراف رشته‌های عصبی – را به سلول‌های T ارائه می‌کنند. این امر باعث می شود که سلول های T به میلین حمله کنند و باعث آسیب عصبی شوند که منجر به علائم بیماری می شود. با حذف MHCII از ILC3های التهابی، یک جزء کلیدی که معمولاً در فرآیند ارائه آنتی‌ژن استفاده می‌شود، محققان توانستند توانایی سلول‌ها در فعال کردن سلول‌های T حمله‌کننده به میلین را مسدود کنند.

تیم وارتانیان، MD، PhD، استاد علوم اعصاب در دانشگاه علوم اعصاب، گفت: علیرغم بهترین درمان‌های اصلاح‌کننده بیماری برای ام‌اس، بیماران همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و از آنجایی که بیماری در اوایل زندگی شروع می‌شود، با چشم‌انداز ناتوانی فیزیکی و شناختی دائمی مواجه می‌شوند. مؤسسه مغز و ذهن خانواده Feil در پزشکی ویل کورنل، رئیس بخش مولتیپل اسکلروزیس و ایمونولوژی عصبی و استاد نورولوژی در بخش نورولوژی در پزشکی ویل کورنل و مرکز پزشکی نیویورک-پرزبیتریان/ویل کورنل، در انتشار منتشر شد. . شناسایی ILC3 های التهابی با قابلیت های ارائه آنتی ژن در سیستم عصبی مرکزی افراد مبتلا به ام اس یک هدف استراتژیک جدید برای جلوگیری از آسیب سیستم عصبی ارائه می دهد.

محققان همچنین دریافتند که توانستند به طور موثر ILC3s را در بافت های دیگر برنامه ریزی کنند تا با فعالیت سلول های T نفوذ کننده به مغز مقابله کنند که از ابتلا به بیماری ام اس در موش ها جلوگیری می کرد. آنها گفتند که این مطالعه به این امکان اشاره می کند که ام اس و به طور بالقوه بسیاری از بیماری های التهابی دیگر را می توان با مهار مستقیم فعالیت ILC3 های التهابی که به مغز نفوذ می کنند یا با هدف قرار دادن خود آنتی ژن ها به ILC3 های روده که تحمل را در بافت های دیگر افزایش می دهد، درمان کرد.